tisdag 17 januari 2012

Vad glad jag blev ...

Idag fick jag en trevlig överraskning i posten. Det kom ett vykort med härliga tulpaner på ena sidan och en fin text på baksidan. Jag fick ett tack från en person som jag har hjälp lite per telefon. Jag blev varm i hela kroppen av vykortet, har aldrig fått något sådant innan. Tack Birgitta,det värmde

På sömnadsfronter jobbar jag på med vårens nya plagg och emellanåt syr jag dockkläder. Fick ju ett ryck för några dagar sedan och klippte upp alla spillbitar, så ett och annat dockplagg har det blivit

En liten singoallaklänning och en liten mössa
Klänningen har en brodyr i nederkanten
korta ärmar med mudd 


Ett par små trosor med långa benmuddar
de blir lite av mammelucker
Kläderna passar till Baby Born dockan som är ca 43 cm
Det är så himla kul att sy dockkläder, för man kan sätta ihop precis vad som helst och få vara lite "wild and crazy" när man blandar som man känner för
Alla dockkläderna kommer att läggas upp i shopen så snart jag hinner

Ha en fortsatt trevlig kväll

1 kommentar: