tisdag 10 januari 2012

Ett par snickarbyxor till

Har gjort en variant till på "snickarbyxor". Denna gången blev det i ett väldigt mjukt jeanstyg nästan svart i färgen. Även dessa är beställda till en liten tjej vars pappa är snickare. Klart att lilla Emelie ska ha ett par egna snickarbyxor då ju ...
Dessa har tryckknapp i metall och gylf.
Två fickor fram och en ögla där man kan hänga hammaren

En liten ficka på sidan till tumstocken

Två fickor bak med namnet broderat
I midjan bak har jag satt en resår som går att justera efter lilla snickarens midjemått
Alla stickningar är sydda med vitt

Nu får jag hoppas att hon får många roliga snickartimmar i dessa byxorna. Alltid kul när man får göra lite special-plagg. 

Idag har jag börjat på vårens kommande plagg. Det kommer att bli några helt nya modeller som jag inte har visat här innan. Det är ju så att modeller och mönster kommer ju tillbaka och några av de tänkta modellerna har jag sytt till mina egna barn då de var små. Farfarskoftan som är v-ringad har ju kommit tillbaka och så även skjortor i trikå. Själv är jag väldigt förtjust i olika overaller att ha inomhus, då speciellt till de minsta.

I shopen har jag fått in en stor nyhet när det gäller betalningslösningar. Payson finns nu som betalningsmöjlighet och jag hoppas att det kommer att underlätta för er som kunder.

Jag jobbar som sagt på med vårens nyheter och de kommer att visas upp här, så fort något är klart, kanske redan i morgon .... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar