måndag 19 juli 2010

Nu blir jag snart tokig !

Har suttit hela dagen med ett mönster från Ottobre ...
Delarna passar ju inte ihop !!!!
Jag är minsann inte tappad bakom en vagn när det gäller mönsterdelar, men det här fick jag inte ihop utan att justera dem ...
Trodde att de var gjorda av riktiga konstruktörer ???
Nä, nu ska jag inte spy mer galla över det, jag fick ihop det med en del justeringar och egna tillägg. Jag köper Ottobre-tidningarna när de kommer ut mest för att få lite inspiration, men har inte använt mönsterna rakt av såsom jag gjorde idag.
Här kommer resultatet :
Det blev en body med lite ben i
Knäppkanten i grenen slopade jag
Tycker om att ha muddar i ben och ärmar, så det fick det bli
Mudden kommer från Ernst och molnen och det bruna kommer från JNY
Kanterna rullar sig när man har klippt ut delarna, men jag gillar den fina kvalitén så det får man stå ut med.

Har även ritat nya mönster på en ny sorts mössa, men dem måste jag testa innan jag lägger ut några bilder på dem.

Det var allt för denna måndag !
Må så gott !
Mari 

6 kommentarer:

  1. vad fin den blev, vilket nr finns den i?

    SvaraRadera
  2. Å! I like it! Så söt!!
    Jag blir snart galen på att knivarna till min OL inte kommer! Jag fick en uppsättning förra veckan, men det var felplockat i lagret!! *svär* Och inte har jag sett röken av dom rätta än heller.. Dock är mina namnband på g, äntligen skickade efter snart 5(?!) veckor!!
    Ha det gött i värmen!

    SvaraRadera
  3. Den blev iallafall superfin!!! Jätteläcker färgkombination!

    SvaraRadera
  4. Jag mår toppen och det verkar ju du oxå att göra, flitig som vanligt och med alltid bra resultat, kramar Marie på Minana design

    SvaraRadera
  5. Slutresultatet blev iaf toppenbra och snygg färgkombination!

    SvaraRadera
  6. Jag förstår din frustration. Själv har jag inte varit med om det, men jag kan tänka mig hur arg jag skulle vara :D. Kommersiella mönster skall ju iallafall passa ihop. Slutresultatet är dock jättefint och färgerna är läckra tillsammans. Ha det bra! Kram

    SvaraRadera