torsdag 30 december 2010

Sovpåse och längtan ...


Träffade en trevlig tjej på Wapnö julmarknad. Höggravid ... Vi pratade en del och hon tittade mycket på mina sovpåsar som jag hade med mig. Till slut kom hon fram till att hon ville ha sovpåsar till sitt kommande barn ( beräknad till början av januari 2011 ), men hon ville ha det i tyger som hon hade hemma. Klart att jag ville göra det till henne. Nu är de klara ...Den turcosa är i jersey och storlek 62-68 och den cerisa är i velour i storlek 50-56. Den cerisa har jag gjort två stycken av. Det blev lite tyg över så därför blev det två stycken. Velouren är ju varm och skön nu eftersom det är så kallt här i hela Sverige.

Kantbanden har jag gjort av interlock från JNY. Fungerar så mycket bättre att kanta med hennes fina tunna interlock. Har dock beställt en ny bandkantare som gör lite bredare ( 12 mm ) kantband. den jag har nu är bara 8 mm. Blir lite liten speciellt på velouren.

Vad är det då som jag längtar så efter ? JO, jag har en del nya tyger på ingång och en KAM press. Ska bli så skönt att slippa trycka i alla dessa knappar med Prym-tången. Inget fel på den tången, men mina händer klarar inte av att trycka ihop den längre. HOPPAS, HOPPAS att dessa saker kommer hem till mig idag, men det är väl att önska för mycket ...

Säger som Camilla på TIMOTE att man blir som lite tokig bara för att det kommer hem nya saker som man beställt. Jag är väl lika tokig jag ....

Ha en riktigt bra SY-dag !

7 kommentarer:

  1. Skönt att man inte är ensam om att vara lite knasig. Håller tummarna för att dina grejer kommer idag!!! och du... glöm inte att hålla utkik efter de nya tygerna som alldeles snart kommer finnas i Lilla enkla tygbutiken! Gott nytt år/ Kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Nu blir jag nyfiken på din KAM- press :D. Vart har du köpt den? Har du köpt tången eller pressen? Vad får du ge? Många frågor : D. Ha ett gott nytt!

    SvaraRadera
  3. Så jättesöta sovpåsar! Var kommer tygerna ifrån? =)

    SvaraRadera
  4. Hej.
    Har du testat din KAM-press ännu ? Jag har använt min jättemycket idag. Tror aldrig du kommer att ångra det köpet.
    Och du, tyg kan man aldrig få för mycket av :-)
    Gott Nytt År
    Madeleine

    SvaraRadera
  5. Fangoria :
    Tygerna hade kunden med sig själv eller rättare sagt, hon skickade dem till mig. Jag vet inte vart hon har köpt dem.
    Krumelej :
    Jag har beställt den från Babythings.se. Trevlig tjej att prata med. Det jag har köpt av henne är KAM-press DK93 med verktyg så jag kan trycka i knappar med ringdel, metallknapparna då. Sen beställde jag verktyget till plasttryckknapparna 10,7 mm och 12,4 mm. Allt som allt kostade det strax över 1300. Jag beställde även lite fler knappar så det blev lite mer. Gå in på hemsidan och kika. Lite rörigt är det, men hör av dig om du undrar något mer.

    Ha det gott alla vänner !

    SvaraRadera
  6. Vilken himla söt modell. Tygerna också!

    SvaraRadera