lördag 21 januari 2012

Oj, vad det snöar

21 januari och idag kom den riktiga snön. Det snöar med riktigt stora snöflingor, så där härligt som det ska göra innan jul. Om man får önska då, så är det ju inte nu det ska börja snöa. Det mest positiva med det är ju att nu kommer det att bli lite ljusare på kvällarna eftersom den vita snön inte äter upp ljuset som mörk mark gör. Får nog ta och klä på mig och gå ut och göra en snöängel i alla fall, eller kanske en snögubbe ...

Igår hann jag med att sy ihop alla plaggen som jag hade klippt ut i förrgår. T-shirtar och ännu mer dockkläder har det hunnit att bli. Känns lite konstigt att sy t-shirtar, men jag blev så sugen på sommaren att det bara blev så. Några mössor har det också blivit, men dem får jag fotografera först. batteriet ligger på laddning såklart.

Längtar jag efter sommaren eller ?
Det gör dockorna också
Här en t-shirt med ett par trosor till
Tröjan har orangea muddar och sångtyget "imse vimse spindel" från Liandlo
Suck, det var de sista små bitarna jag hade av det tyget kvar
kläderna passar till dockor 40-45 cm

En singoallaklänning med de snurriga sniglarna på
En vit brodyr pryder nederkanten av klänningen
Vita små trosor med långa benmuddar hör också till

Kläderna ligger inlagda i shopen wimsankids.se
Där finns även en del stickade kläder till dockan, kanske att det är mer relevant nu när det snöar ute

Nu ska jag ut med sonen och ha lite kul i snön
Ha det gott !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar