lördag 31 december 2011

NYÅRSAFTON 2011

Kan man verkligen fira nyår när det inte ens har snöat ? Jag får väl vara en sån där "surtant" och säga att jag vill inte fira nyår när det inte är snö. Känner inte för att fira nyår över huvudtaget ... hmmm
Nä, nu får jag gaska upp mig, jag får ju träffa goa och trevliga vänner och få go mat i kväll. DET blir ju bra

Mannen har haft semester hela denna veckan och så har vi tagit hand om barnbarnet Hannah, eftersom hennes pappa inte kunde vara ledig. Vi har haft det jättemysigt och jag har fått sy en klänning till henne, med klövertyget och mitt älsklingstyg jeansjerseyn


Egentligen en väldigt enkel modell. Det är en joggingtröja från grunden som jag öppnade framtill och satte dit en dragkedja. Hittade en söt krage som jag satte dit och långa "muddae / manchetter" i ärmarna. En bit som kjoldel som jag har lagt små veck runt om och voila - så blev det en klänning ...

Den går att dansa i ...

... sen kan man hoppa i den oxå

... och göra ljushopp i
Fantastiskt snyggt med gummistövlar till, men är det blött i gräset, 7 grader varmt den 30 december så är det gummistövlar som gäller.
Hannah trivs utmärkt i klänningen och hon ska ha den ikväll på nyårsfesten med ett par glitterstrumbyxor till. Snyggt som tusan

Med dess bilderna och denna blomman

Önskar jag
ETT GOTT SLUT
OCH ETT RIKTIGT BRA 2012

1 kommentar: