torsdag 8 december 2011

Lite tröjor

Body i storlek 92 i det röda med de gulliga djuren
Kommer banne mej inte på vart detta tyget kommer ifrån, hur galet är det egentligen ? Jag gillar det i alla fall. Har sytt en likadan body förut, men då hade jag gula kanter. Kan säga att den blir helt annorlunda då. Har säkert tjatat om det förut, men det är galet vad det kan göra mycket vilken färg man väljer att ha upptill. Tror att det hade varit snyggt med det gröna, eller är det för att jag älskar grönt kanske ?
Denna ska i alla fall fara iväg till Göteborg till en liten söt kille som fick massor av kläder ur min kollektion när jag stod på Annie´s gård på julmarknaden. Kul när kläderna blir uppskattade

De här följande två tröjorna i "var bor du lilla råtta ? "tyget från Liandlo har åkt till ett tvillingpar i Höganäs. Denna fick bruna muddar ...

 ... och denna fick turkosa muddar. Får hoppas att killarna gillar alla figurerna på tröjorna



Så kommer vi då till det här med kläder till jul
Vad ska barnen ha på sig ? Ska det vara något alldeles speciellt, som de sen aldrig använder mer ? 
Kanske att man behöver ha mer än en uppsättning, för det är flera dagar som man är på kalas.
Jag är ju då av den där sorten som tycker att man köper nya kläder som är användbara även efteråt. Den här skjortan tex som är i trikå är ju inte för fin, så den passar ju gott att använda till ett par jeans eller ett par joggingbrallor efter jul. När mina barn var små ( grabbarna ) sydde jag en varsin väst och ett par byxor i röd manchester, som blev favvoplagg för dem. Västen följde med länge för den var snygg till jeans och ibland även till joggingbrallor. Det är kul att se när något blir favvoplagg, för då ska de vara på vare sig det passar eller ej. Men vad gör man inte för de där barnen, som man älskar över allt annat. ??
Önskar ju dock att min minsta hade varit lite mer specifik när det gäller klädval. Han är elva år snart och jag har ingen riktig koll på vad det är han vill ha. Han vet nog inte riktigt det själv heller, men när han ser något som är snyggt så köper jag det direkt. Han har svårt att se innan vad han vill ha, så det är tyvärr väldigt svårt att sy till honom. Jag får bara sy och sen hoppas på att jag har valt rätt färg och form. 

Oj, det blev mycket att läsa, hoppas att ni inte har tröttnat

3 kommentarer:

  1. Vilken underbar skjorta!!! Far jag bara fraga om du har sytt även kragen i jersey?

    SvaraRadera
  2. Jättefina grejor!! tyget med djuren är från znok!! // Kicki

    SvaraRadera
  3. Svar: Japp, hela tröjan är i trikåtyget.

    SvaraRadera