söndag 18 december 2011

Omlottisar

Oj, oj, oj ... nej, nej och åter nej
Är det redan den 18 december ? Hur ska det här gå ? Jag hinner ju inte, men det är säkert likt för alla. Det är bara att ta tag i en sak i taget och tänka "JAG HINNER DET JAG HINNER !"

Har en del specialbeställningar och massor av idéer. En bra kombination, men den föder oftast nya idéer och då vill man ju göra dem oxå. Ha, ha vilka problem man har. Tänker oftast nu för tiden att det finns andra som har det värre. Jag har ju mat för dagen, vilket många andra inte har. Jag slipper fly från krig och jag har min familj och mina vänner. Jag är frisk ( förutom värken då, då ) och slipper tillbringa min tid på sjukhus.

Det var lite tankar som jag har i mitt huvud och ibland tycker jag det är rätt skönt att få göra något för någon annan och det ska jag faktiskt få göra nu i veckan. Jag har fått äran att få gå till Neonatalen här i Halmstad för att få dela ut lite julklappar till de familjerna som får tillbringa julen där. Jag har varit med och skänkt lite julklappar och det är ju kul att få se när familjerna kan få lite uppmuntran i sin kamp.
Hoppas på att få ta lite bilder när jag är där. Tycker att det är så fantastiskt med dessa små liven. Har fått träffat en liten kille för många år sedan som bara vägde 580 gram när han föddes. Jag har hållt honom i min hand och gett honom mat i den lilla sonden, det var ca 2-3 ml mat varannan timme. HELT OTROLIGT att man kan rädda så små barn till ett liv. Ibland undrar jag hur den killen har det idag ? Han är 25 år, det vet jag i alla fall. Önskar alla all lycka och framgång ...

Lite av min hög har jag betat av och här kommer bilder på högen med omlottisar. Alla är i storlek 50 och 56

Lite vilda djur med röda ärmar och svarta detaljer. Tryckknappar och muddar i ärmarna

Lite hjärtan ska väl de små liven ha

Här fick det bli vita ärmar. genst blev bodyn lite ljusare.
Det är kul att se hur annorlunda det blir när man har någon enfärgad del till

Sist en bild på min lilla extrabebis ( provdockan ) Ludwig.
Han är ca 48 cm lång och bodyn är i storlek 50 så han har lite att "växa" i

I morgon är det dags att ta tag i lite snickarbyxor á la Wimsan

Ha en fortsatt skön 4:de advent
Har ingen amaryllis, men två orkidéer som blommar som bara den

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar