torsdag 22 december 2011

Koftor

Några koftor med inspiration från senaste Ottobre har jag hunnit med att sy.
Först ut är en i klövertyget som jag köpte hem för någon vecka sedan
Vet inte riktigt om jag tycker att det är ett mönster som passar bäst till tjejer
Koftan är en gammal favorit, för sådana gjorde jag till mina äldsta söner när de var små och det var ju längesedan. Nästan 20 år.  

Tryckknappar fick bli knäppningen
Tycker att det blir lite dekorativt med tryckknappar

Lite apor kanske ?
Jag gillar ju apor, så det var ju klart att jag köpte det tyget

Glada apor på gul botten med bruna detaljer
Mina plasttryckknappar börjar tryta nu. Får nog lägga in en ny beställning på det.

Igår kom dottern Emma hem och ska vara hemma ett tag nu under jul. Känns underbart att ha henne hemma igen ett tag i alla fall. Hon har ju inget jullov eftersom hon går på högskolan, men man får vara glad för det lilla.

Jobba lugnt !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar