torsdag 15 december 2011

Blandad kompott

Ännu en "Helan" har flyttat till en ny ägare.
Hoppas att födelsedagsbarnet blev glad
Ibland skulle jag vilja vara en liten fluga som fick följa med plaggen dit de ska bara för att få se dem på, på mottagaren. Det blir ju alltid lite annorlunda när plagget sitter på den som det är tänkt ska ha det.
Det lär bli fler "Helan" för mig att sy. Har några till som är beställda

Fuskpolo kan vara bra att ha när det blir kallt, men just nu undrar jag när det ska bli kallt ? Än så länge håller "höstrusket" oss i ett järngrepp. Konstigt att det kan blåsa och regna så mycket. Säger som jag har gjort förut ... " Det är tur att man har ett jobb som är inomhus "
Denna fuskpolon är gjord i fleece och med en krage av muddväv

Lite broderade handdukar har jag skickat iväg idag. Dessa har namn broderat på andra sidan, men ville inte visa det här, om uti fall att mottagaren läser min blogg. Apan har ni säkert sett förut, det är en av mina favoriter. Den lilla änglen har jag hittat bland alla mina broderier som jag inte har provat innan. Har ju ett antal och nu äntligen har jag gjort ett litet kartotek på broderierna, så nu ska jag förhoppningsvis kunna hitta det jag letar efter lite fortare.

En ängel till och en söt liten panda. Känner att jag blir lugn av pandor. De tar verkligen dagen som den kommer. Verkar inte vara så bekymrade över något, bara de får sina eucalyptus-blad att mumsa på, så mår de gott. Men, jag mår ju oxå gott när jag får sitta och sy och skapa varje dag ... Är faktiskt ganska tillfreds med mitt liv just nu.

jaha, mina vänner ... snart är det jul
Har ni fixat alla julklappar ?
Det har inte jag, men har ganska bra koll, så det ordnar sig
Det kommer ju att bli julafton hur vi än vänder och vrider på det
Jag är mest glad över att jag kommer att få fira jul med nära och kära och då spelar det ju inte så stor roll om det finns många julklappar eller inte. Vi har mat och varandra, vad mer behöver vi egentligen ?

Nä, jag hatar inte julen, tycker bara att det är för mycket stress och fokus på en massa julklappar som vi inte behöver. Jag är liksom av den sorten som tycker att julklappen ska ges med en mening, inte en massa krafs som köps bara för att det ska vara så. Jag syr ju mina julklappar så långt det går ...

Jag säger bara " ta det lugnt och njut av livet och att vi har det bra och varandra"
JULKRAMAR TILL ER ALLA SOM VILL HA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar