torsdag 10 november 2011

Två Helan till

Den här Helan är en syskonmatchning till den som var i förra inlägget med rosa bondgårdstyget.
Här är det ju då det turkosa bondgårdstyget i luvan och med turkosa detaljer
Denna är i storlek 104

Närbild på luvan

Då är vi framme vid den sista Helan som är beställd. Denna är i storlek 92
Svarta detaljer och marinblått tyg med stjärnor i luvan. Det marinblå är så nära svart som det kan bli, så därför blev det svarta muddar, sen får man ju vara ärlig och säga att svart håller mot smutsen.
Nu får vi hoppas att alla mina kunder känner sig lika glada över plaggen som jag gör, för det är ju så himla roligt att få sy så olika kombinationer.

Just nu sitter jag och håller mina tummar jättehårt, för att jag ska kunna åka till symaskinsaffären för att hämta en Baby lock. Jag ska få låna den och testa och se om det är en maskin som jag har nytta av. Min kära Pfaff Hobbylock sjunger nämligen på sista versen nu. Har haft den i mina ägor i över 20 år, den har varit en riktig pärla. Skulle köpt en likadan igen om den hade funnits som ny, men den görs ju inte längre.

Höstkramar

1 kommentar:

  1. Wow, du har verkligen blivit en OP-drottning! Önskar jag kunde sy lika fina som du, men själv har jag kört fast med OP:n jag tänkt sy till junior och det blir nog en hyllvärmare istället;)

    SvaraRadera