tisdag 8 november 2011

Julklänningsförslag

Tunika / klänning med små söta hjärtan
Modellen har omlottringning i halsen, muddar i ärmarna
Tyget är jersey 95 % bomull 5 % lycra 
Ett par tights i ljusblått tror jag skulle bli gulligt till eller bara ett par små strumpbyxor


Den här är en kompromiss eftersom tyget tog slut och jag fick inte ut några långa ärmar
Singoalla modell, men med mudd i nederkanten och långa muddar i ärmarna som gär dem ca trekvartslånga
Denna är i storlek 86

Här syns knappen med det röda sidenbandet som jag har knutit om knappen.
Halsen är det resår i, så den är ju väldigt lätt att dra över huvudet
En väldigt enkel julklänning och när hon växer så kan den användas som tröja med leggings till

Idag har jag verkligen inte legat på latsidan. Har klippt ut 4 Helan overaller och nästan sytt färdigt två av dem. Sytt en joggingtröja till största sonen som han ska ha när han jobbar. Han är snickare. Börjat skriva ner lite julklappstips som jag ska börja tillverka när alla beställningarna är klara.

Det kommer att bli broderade handdukar, tossor, vantar, mössor och dregglisar. Lite dockkläder ska det oxå göras, med andra ord har jag ingen dötid precis.
Nu ska jag tillbringa resten av kvällen i soffan med ett sticke

Ha det gott 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar