fredag 25 februari 2011

Nya tyger från JNY

15 meter tyg från JNY fick jag hem idag. Nu ska jag sy färdigt mina beställningar och lite nya idéer. Man kan aldrig bli mätt på favorittyger. ... eller hur ?
Och nu över till något helt annat ...
Äta måste man ju göra, annars orkar man inte att sy

Idag blev det en gammal klassiker, men jag piffade till korvarna lite. Tryckte ut blommor i korvskivorna ...
Det finns ju en sång
"Jag vill ha blommig falukorv till lunch, mamma ...."
och riktigt potatismos, såklart. Riktigt gott var det

Såhär såg himlen ut i morse. Synd bara att fotografen inte är så skicklig, för himlen var mycket rödare än så. Såg nästan ut som lava på himlen.
Det var snyggt, hoppas att ni kan föreställa er hur det såg ut ...

3 kommentarer:

  1. Mmm, detta kanske kan öka statusen på falukorv hos min kräsna dotter :D

    SvaraRadera
  2. Å dom gröna molnen!! Å....*dreggel*...

    Ska lägga till dom på "vill-ha listan".. Syr just nu i röda moln.. =o)

    SvaraRadera
  3. Nä, jag håller med! JNY´s tyger är helt underbara!
    Ska bli kul att följa vad du kommer sy alla tygerna:)

    SvaraRadera