tisdag 22 februari 2011

KAM-press och knappar

Många har undrat över tryckknapparna som jag har visat i förr inlägget.

Denna omgången med knappar har jag sambeställt med Krumelej och vi har beställt dem från Assuntastore i Kina. Där kan man köpa stora förpackningar och denna gången tog jag ett färdigt ihopsatt kit. Dessa är storlek 12,4 mm ( = 20 ), men finns både större och mindre storlekar.

Jag har köpt en KAM-press från Babythings och de första knapparna därifrån. Det finns en tång oxå som man kan trycka i dessa knapparna med och den finns på Babythings. KAM-pressen kostade en del ( ca 1000 kr  hos Babythings) men jag tycker att den är väl värd pengarna. Man kan ju beställa den från Kina oxå, men jag vet inte vad den kostar där. Fördelen med en KAM-press är att det är inga problem att sätta knappar längre in på ett tyg. Med en tång är det svårare att sätta knappen långt in. KAM-pressen får man ju bättre kraft och det förenklar ju speciellt när man har många lager tyg att trycka igenom, i alla fall för mig. Jag har ju en del värk och ibland klarar jag inte av att trycka i med tången.

Nu i eftermiddag fick jag ett paket till med knappar från Kina. Missade ju att köpa hem de mindre knapparna när jag ändå sambeställde med Krumelej. De mindre knapparna är storlek 16 eller 10,7 mm. De har jag i de små prematurbodysarna i omlottmodell. Ser bättre ut med de små.

Hoppas att ni som har haft frågor om knapparna och KAM-pressen känner att ni har fått svar på de. Annars är det bara att fråga igen. Jag får i alla fall säga att jag är väldigt nöjd med mina knappar och pressen.

Ha det gott alla syfantaster !

1 kommentar:

  1. Tack för ditt snabba och utförliga svar! Ska genast sätta mig in i KAM-pressvärlden;)

    SvaraRadera