lördag 19 februari 2011

"Godis" på strykbrädan

En hel strykbräda full med massor av härliga färger. Tryckknappar till ett helt gäng med omlottbodysar och andra bodysar som har väntat på att få bli färdiga. STOR LYCKA ! Visst ser det väl härligt ut med alla dessa färgerna ? Man längtar ju ännu mer till våren när man tittar på dem.
Jag får ju glädjas åt detta eftersom jag inte kan glädjas åt att få gå på syfestivalen och få med mig massor av nya härliga tyger. Väntar dock på ett paket med nya tyger från JNY  ...
Tänk att man kan bli så glad över det här, men det kan man ... jag och ni andra sytokiga ... : )

Nu är det sportlov i nästa vecka här nere i Halland i alla fall. Får väl sy på morgnarna innan sonen vaknar och så får jag stjäla lite tid på kvällarna. Det ska nog bli bra ... Känns skönt att slippa väckningen på morgonen och sen tjatet om att han måste äta frukost. Det är ju lite så att man lever terminsvis när man har barn i skolåldern. Allt har ju en fram och en baksida. Nu slipper jag ju vardagsstressen och kan ta det lite lugnare en vecka. Det är bara beställningarna som ligger på dotterns säng ( hon bor ju inte hemma nu ) som behöver bli färdiga. Ett roligt bekymmer ...

Snart är det dags för melodifestivalen ( hoppas att det är bättre låtar denna lördagen än vad det var förra veckan ) det vill man ju se. I alla fall jag. Älskar att få se alla kläderna och så får man ju chansen att klaga lite, hihi ... Visst är det lite som kan roa en ...
I morgon är det dags för ett möte. Ska förhoppningsvis stå på en mässa i mitten på april med bara en massa kreativa kvinnor. Ska bli så himla kul att få träffa andra tjejer som har samma passion som jag för "hantverk ".

Önskar alla en riktigt skön lördag !

6 kommentarer:

  1. Så kul att de kommit till sist! ser gott ut och ser fram emot att se alla plagg färdiga! kram!

    SvaraRadera
  2. Oh va mumsigt det ser ut! Vart är dom inköpta? Och behöver man en KAM-press eller vad det heter till såna va?

    SvaraRadera
  3. Åhhhhh, mega jätte avis ;) Ser verkligen gottigt ut! Väntar och längtar också efter ett paket från JNY=)

    SvaraRadera
  4. Jag är också jättenyfiken på var du har köpt dem samt vad man behöver för verktyg för att sätta i dem. Kan ju inte avslöja denna hemlis för oss? :-)

    SvaraRadera
  5. Som övriga intresserade så vill jag så gärna också veta tryckknapparnas historia med var du köpt dem och tekniken bakom att få dem att stanna på tyget!;) Ohh blir oerhört inspirerad!

    SvaraRadera
  6. Hej vännen och tack för senaste. Det är alltid lika trevligt. I sommar får det bli fika hos mig :D.

    SvaraRadera