tisdag 1 februari 2011

Har snöat in på prematurkläder

Nu fungerar mitt omlottbodymönster riktigt bra. Har slopat sidsömmarna, så att plagget har så få sömmar som möjligt. Finns en nackdel med ... finns ingen söm att fästa storlekslapp och tvättlappen i. Vägrar att sätta lapparna uppe i nacken. Jag har löst det med att stryka fast tvättlappen på insidan av plagget.

Känns som att detta kan fungera riktigt bra. Jag gör ju lapparna själv, så kostnaden är riktigt liten. Det gillar jag, för jag lägger ju hellre pengarna på nya tyger än en massa tvättlappar. Ska bara göra storlekslappar oxå.

Här syns att jag har slopat sidsömmarna

Byxorna är i velour och med en skön mudd i midjan. Storlek 40

Finns lite plats att växa i ...
Lilla "Hedda" är en perfekt liten modell.
Är nästan lite kär i min nya hjälpreda, men det har jag väl redan sagt förut !?

Det blev ett set i storlek 40 och ett i storlek 44.

Har sytt ett antal jeans idag, men har inte riktigt bestämt hur de ska se ut i midjan och benslut. Det får bli morgondagens funderingar ...

5 kommentarer:

  1. Jättefint, hur gör du dina egna tvättråd, nu blev jag nyfiken;)

    SvaraRadera
  2. Jag ( eller rättare sagt min man ) har gjort dem i datorn och sen skriver vi ut dem på så kallat t-shirt papper som man kan köpa på Jula. Man får bara vara noga med att göra dem spegelvända. Krokkofin har gjort en fin beskrivning i sin blogg hur man gör. Jag är ganska dålig på att förklara sådant. Även min lilla logga har jag gjort på samma vis. Nu är jag ju inte jättesäker på hur bra de här små lapparna håller i tvätten, för jag har inte testat så många gånger ännu. Hoppas att det var någorlunda förklaring :)

    SvaraRadera
  3. Jättefin! Dockan är underbar, kläderna likaså.

    SvaraRadera
  4. Åh så fina, och vad smart att skippa sidsömmarna, mindre skavigt för bebbarna!

    SvaraRadera
  5. Superfina kläder och smart med tvättråden!

    SvaraRadera