onsdag 5 maj 2010

Lite nytt

Det är så mycket man ska hinna med ...
Jobbar hårt för mässan med både broderade handdukar, tygkorgar, kassar och en del barnkläder.
Dessemellan gör jag saker som ramlar in på beställning.
Det kom en ganska rolig beställning härom veckan ... Jag fick tillbaka en balklänning som jag sydde för 12 år sedan. En underbart härlig blå färg var det på den. Nu kom mamman och ville att jag skulle sy in den till henne, för hon ville ha den när dottern ska gifta sig. Snacka om att vara miljövänlig ...
Återbruk kallas det för, hihi
Sedan har jag gjort ett gäng med vetevärmare med personliga brodyrer på. Det är väldigt kul att få göra saker som är menade till någon speciell. Personen som beställer det har ju verkligen tänkt till, liksom ...

Lite nya barnkläder har det blivit och mer kommer det att bli. Har en gigantisk hög med utklippta plagg som bara väntar på att få bli ihopsydda.
Jeansen är sydda i det underbara jeanstrikåtyget.
Jag gillar verkligen det tyget.
Tröjan är interlock från JNYDesign, men det vet väl de flesta
Alla stickningarna är med grön accentfärg
Jeansen har jag sytt i storlekarna 62, 68, 74, 80, 86 och 92
T-shirtarna är i 80, 86 och 92
Det kommer bodysar i samma tyg men då i 62, 68 och 74
Måste bara komma överens med min cover pro och bandkantaren.
Byxa plus tröja kostar 250 :-


Förstår inte varför sömmen blir så grötig så fort det är ett tyg emellan
Har försökt med att ändra inställningarna både på pressarfotstrycket, stygnlängden och även testat andra trikåtyger som kantband, men det blir inte lika fint som det blir för bla Gecko.
Nu har jag nog tyvärr inte så många läsare, men om det är någon som har något att säga om vad jag ska göra så hör gärna av dig ...

Det var allt för mig denna gången
Ha det så gott / Mari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar