fredag 21 maj 2010

Besök på stranden




Efter lunch var min hjärna så himla trött av allt bokförande och pappersarbete. Ett ont måste, men det är inte kul. Hade ju mycket hellre suttit vid symaskinen och skapat. Men det säger jag ju varje gång ...
Jag hämtade sonen och barnbarnet och åkte ut till stugan. Vi handlade med oss lite fika och nya spadar och spannar. Väl nere på stranden, så var det inte så skönt som jag trodde att det skulle vara.


Jonatan i full färd med sandkakebyggandet.

Som synes så behövdes det en del kläder. Blåste lite väl kallt.

Står man nere på stranden och tittar upp mot sanddynorna så ser man denna fina bänken som ett par duktiga snickare har gjort. Sitter man på bänken och tittar ut mot havet, så ser man denna vy ...

Ser inte så värst inbjudande ut just nu. Brrr mest bara kallt ...

Barnen på bänken med sina snäckfynd.

Vi hann med att blåsa lite såpbubblor innan vi åkte hem igen.
Här syns en lten del av vår kära stuga. Den är inte stor, men vi älskar att vara där ute.
I det lilla uterummet sitter jag och syr på somrarna. Härligt !

Det var vår dag i Frösakull !


2 kommentarer:

  1. Å jag tänkte just fråga vilken strand ni var på så såg jag att du skrev Frösakull.. Fint som attan är det där!! Har bott i Harplinge i 4 år.. Inte så långt bort.. =o))

    SvaraRadera
  2. Ska bli kul att se det i verkligheten, ses på måndag vid 9.30-tiden, ska ut o gå en rejäl runda med hunden först som jag sa........... så man rör på sej................kram kortpaneldrottningen !!!!!!!!

    SvaraRadera