söndag 25 april 2010

Premiär-runda på motorcykeln

JAPP ! Då var premiärturen på motorcykeln avklarad ...
SKÖNT ! Jag har alltid en viss förmåga att stressa upp mig när jag ska ut för första gången på året.
Det gick över förväntan ... Ingen lång runda, men ändå en runda. Ska jag vara riktigt ärlig så körde jag som en kratta ut till våran lilla stuga, som ligger ca 1 mil hemifrån, men hem gick det mycket bättre.
Vi har haft ett underbart väder här i Halmstad idag, sol och nästan ingen vind. Alltså perfekt väder för "lilla mig" och min mc. Hade ju dålig koll på hur det stod till med bensintanken, så när vi var halvvägs så nästan dog "hojen", soppatorsk .... Hur smart var det då ???
Jodå, det var ingen större fara, jag satte bara på reserven, men innan jag hann och sätta över på reserven, så fick jag köra åt sidan på vägen. Allt löste ju sig, men jag kände mig verkligen dum ...

I stugan hann jag städa av kyl och frys ordentligt. Känns skönt att den är nystädad nu när vi snart får flytta ut där igen. Vi bor där nämligen hela sommaren även om vädret inte alltid är det bästa. Det är så skönt, man sänker stressen och njuter mer av livet. Ändå får man väldigt mycket gjort, av någon underlig anledning.
Jag har givetvis med mig alla mina symaskiner och jobbar på som vanligt. Tänk er att få sitta på den lilla inglasade altanen och sy även när regnet faller ner ...

Nu är det dags att äta !
Ha en fortsatt bra söndagskväll ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar