lördag 17 april 2010

Jobba, jobba ...

Håller på som bäst med att sy till mässan på Wapnö den 14-16 maj.
Känns alltid så nervöst inför mässor, då det är så svårt att veta hur mycket man ska göra utav varje. Jag satsar på lite av varje, mest för att visa kunderna vad jag kan göra.
Några broderade kökshanddukar i ekologisk bomull.
Håller tummarna för att de ska vara bra att torka porslin med. Det finns ju en del kökshanddukar som är helt värdelösa att torka med.

Dessa handdukarna kostar 75 :- styck

Håller även på med att utveckla fler sorters vetevärmare.
Det tar mycket tid med att rita mönster, sy upp en prototyp och testa om tanken blev bra. Det är ju en sak på pappret, men det ska ju funka i verkligheten oxå. Spännande är det i alla fall ... 
Jag vill verkligen slå ett slag för vetevärmarnas betydelse. Hade aldrig själv kunnat klara mig utan min värmare...

Så här ser min värmare ut
Så här fint ligger den på axlarna. Den ligger på plats även om man rör på sig, kanske inte om man hade tänkt att springa en runda ...
Jag brukar ha den kvar även när den har blivit mindre varm, för den är ju ganska tung och det gör att man tänker på att inte dra upp axlarna. Den är även JÄTTEBRA till att lägga på magen när man har ont eller vid mensvärk. Har testat den på ett spädbarn som hade magknip och jag får säga att det funkade väldigt bra.
En släkting hade den under förlossningen både på ryggen och ibland på magen. Hon var väldigt positiv till vad den åstadkom i smärtlindring ...
Nu består denna av två delar
1. vetepåsen
2. fodral utanpå som går att ta av och tvätta.
Fodralet kan man få broderat sitt namn på eller som på min en liten figur
Vetepåsen kostar 50 :-
Fodralet kostar 100 :-

Det var allt från mig idag !
Önskar er alla en riktigt skön helg !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar