söndag 11 april 2010

Påsklov slut ...

Det är väldigt skönt när man slipper dra iväg med en son på morgonen till skolan, men det är lika skönt när det är skoldags igen och de vanliga rutinerna infinner sig.
Idag har jag ställt tillbaka alla symaskinerna i mitt fina syrum. Nu slipper jag dammsuga sovrummet varje dag efter allt damm som blir när man syr. Ser ett stort smajl på min man. Han gillar inte när jag har barrikaderat sovrummet med alla tyger mm. Har ju haft sakerna här under påsklovet bara för att sonen inte gillar när jag är i syrummet och jobbar. Han vill att jag ska vara i närheten och han vill inte vara med mig i syrummet i källaren för där har han inte så mycket att göra.
Men som man säger "om inte Mohammed kan komma till berget får väl berget komma till Mohammed " ( eller nåt i den stilen ).
I nästa vecka ska jag färdigställa beställningarna som det är bråttom med och sen ska jag fortsätta göra saker som jag vill ha med till mässan.

Det var ett lite tråkigt inlägg, men idag har det inte blivit något sytt för vi har städat garaget. Nu kan man komma åt motorcyklarna utan att behöva köra ut alla andra saker som stod i vägen.
Det känns ju bra och man får passa på när vädrets makter är på rätt sida. Har haft en underbar helg med soligt väder, men lite blåsigt. Var på sopstationen och skulle slänga skräp, MEN DÄR VAR JU NÄSTAN HELA STAN. Ett "j...a virr-varr med släp och bilar. Och jag vill lova att jag svor en del.
Det finns duktiga bilförare och så finns det en hel hög med kompletta idioter ... de sistnämnda ska ju bara inte ens köra med ett släp när de inte ens kan köra en bil ordentligt ...
Ni fattar nog vad jag menar ...

Japp, nu har jag spytt gallan färdigt, så jag bjuder på en fin bild av våra blomster utanför som en avslutning
De här sprider sig som ogräs i gräset, men det gör ingenting för de har ju blommat färdigt när det är dags för första gräsklippningen.
Jag tycker att de är väldigt vackra i sin enkelhet.

Ha det gott i vårsolen !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar