onsdag 20 januari 2010

Åh, vad jag älskar att sy

DHar nu haft tre dagar i mitt syrum.
Vilken tur jag har som får lov att göra det som jag älskar mest, nämligen att sy. Synd är bara att jag inte säljer så mycket att jag kan leva på det. Hoppas ju givetvis på att jag ska kunna göra det framöver.
Så i morgon är det "time" igen för att gå till det andra jobbet, det som ger mig lön på kontot, hihi ...
Jag har säkert sagt det förut ...

Här kommer i alla fall bilder på det som jag har sytt de här dagarna


Lite dockkläder blev det. Tygerna kommer från spillbitslådan. Det är kul att sy till dockan, för man kan göra lite hur man vill. Bakstycket på tröjan är samma ränder som på mössan.



En "dregglis" med ditmålat "sötis" med färg som är lite upphöjt




Ett set till en bebis som är prematur, storlek 45


En liten drake sydd i fleecetyg. Den är broderad med brodyrmaskinen. Sen stoppar man och syr  ihop alla delarna till det färdiga gosedjuret. Jätteroliga är de här små figurerna att göra.
Det mesta av alla sakerna jag gör kommer att hamna i min lilla webshop. Se adressen här till höger. blir du sugen på att köpa något av det du ser så skicka ett litet mail. Mailadressen finns oxå till höger.

Nu är det verkligen snart dags att gå och sova.
Sov gott / dröm sött om alla fina tyger
Kramar









 











1 kommentar:

  1. Den där draken var ju hur söt som helst !
    Det andra och allt du syr är ju också hur fint som helst.

    Du borde verkligen marknadsföra dig och visa upp allt fint du syr !

    kram

    SvaraRadera