onsdag 27 januari 2010

Vilket busväder, men jag får lov att vara inomhus och jobba

Ibland kan det vara extra fördel att man har inomhusjobb. Speciellt idag då snöoväder härjar fritt i landet. Här virvlar det runt ganska små flingor, men det har snöat hela tiden sen  halv nio ungefär i morse.
Igår satt jag vid symaskinen nästan hela dagen. Ja, det vill säga man far upp och ner som en jojo mellan klippbord och maskinerna ...

Den här klänningen är i halvlinne ( 50% lin och 50% bomull ) storlek 74 som är beställd. Knappar i trä med en liten valp på. Nertill har jag sytt upp den med en liten vågig dekorsöm.

Det blev en liten joggingjacka i det underbara trolltyget i interlock med enfärgat foder i samma sorts tyg. Den blev varm och gosig, säkert perfekt som lite vårjacka. Den går att vända, då jag har dolda sömmar överallt, men jag tänkte inte på storlekslappen och tvättrådet som sitter i sömmen på insidan. Storlek 74, men jag tycker att den är väldigt stor. Nu har jag ju tyvärr ingen som kan prova den, så det får bli som det blir.
Jackan kostar 199 :-, om du skulle vara intresserad av denna eller något annat som jag syr, så skicka ett litet mail. Se adressen här till höger.

Det var allt för stunden, ha det så gott i snökaoset
TJINGELING !!

1 kommentar:

  1. Flitig som en myra som vanligt och JÄTTEFINT som alltid, kram Marie på Minana design

    SvaraRadera