tisdag 3 juli 2012

Äpplen på t-shirt

Nu äntligen har jag sytt färdigt t-shirtarna med äpplen på.
"Nisse" t-shirt med smaskiga äpplen
Tycker att detta blev väldigt somriga t-shirtar. Härliga klara färger som man blir glad av. Den cerisa har fått en liten svart muddkant även i ärmen, tycker att den blev lite tuffare då. Den blå är bara upplagd och med svarta stickningar. T-shirtarna finns i storlek 86 till 104. Har förlängt mitt mönster något på längden så att barnet kan ha dem lite längre. Där är ju en liten smal muddkant i halsen och den är väldigt mjuk, så det går lätt att trä tröjan över huvudet.

Just nu sitter jag i uterummet, med stängda dörrar, för det är lite väl kallt utomhus än så länge. Solen skiner och fåglarna kvittrar. Det kommer att bli en bra dag idag. Kanske inte så varmt som vi hade önskat vid den här årstiden, men solen lyser på oss och då blir man sådär härligt glad. Nu låter jag säkert över positiv, men just nu tar jag dagen som den kommer. Jag jobbar och syr, men ändå märker jag att jag får mycket gjort även om jag inte stressar runt och försöker se "buzy" ut. 
Idag blir det först ett besök hos tandläkaren med sonen och sen blir det sömnad av klänningar både till mig själv och till en kompis. Hoppas på att kunna ta kort på dem senare ikväll.

Men nu önskar jag alla en riktigt härlig sommardag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar