måndag 30 juli 2012

Semestern är över

Semestern är över för min man och det mesta går tillbaka till normalt läge. Inga jättesena kvällar och jag kommer att sy så mycket jag bara hinner. Håller ju på att sy upp höstens kollektion och har ju börjat sy på långärmade t-shirts. Några varianter har jag visat här och fler är på gång. Det kommer att bli mycket randigt och en del stjärnor framöver. Gillar skarpt dessa klassiska mönster, sen får vi se vilka andra tyger som jag springer på under hösten.
Några mässor på Wapnö ( strax norr om Halmstad )  kommer jag oxå att hinna med. Sist på året blir det julmässan på Wapnö.

"Ragge" långärmad t-shirt med glada elefanter
Långärmad t-shirt med dessa glada elefanter på mage och rygg. Bottenfärgen är petrol som är en blandning mellan mörkare blå och mörk grön. Ärmarna är randiga i vitt och svart. Svarta muddar i ärm och en liten smal i halsen. Stickningarna i en kontrastfärg som är lite lejongul. Tröjorna finns i storlek 86, 92, 98 och 104.

Dessa kommer att finnas i shopen Wimsan Kids inom kort, om bara mitt internet är villigt att ladda upp bilderna. Har lite problem med täckningen här i stugan. 
Nu ska jag i alla fall sätta mig vid mina symaskiner och sy upp nästa plagg till höstens kollektion. Här regnar det, men det är ganska mysigt att kunna sitta i den inglasade altanen och sy samtidigt som regnet smattrar mot plasttaket.

Önskar alla en härlig dag, vare sig det regnar eller är solsken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar