fredag 29 juni 2012

Nya tyger

Några nya tyger har jag köpt in den senaste veckan.

Flugsvampar på brun botten
Ett jerseytyg med 90 % bomull 10 % lycra. Mörkbrun botten med fina flugsvampar. Har ännu inte kommit på vad jag ska göra av det tyget. Har du något önskemål, tveka inte utan skicka ett mail till mig. Adressen finns här till höger

Ceris jersey med röda äpplen
Dessa två äppletygerna kommer att bli t-shirtar. Även dessa är den härliga jerseyn med 90 % bomull 10 % lycra och de är ekologiska. Storlekarna på t-shirtarna blir 86 till 104

Klarblå jersey med gröna äpplen
Det har inte blivit så mycket nya tyger hos Wimsan Kids. Har haft fullt upp med Helan overaller till en hel gymnastikgrupp. Väldigt kul beställning, men nu är det nya plagg som planeras. Fler klänningar i modell singoalla är på gång och denna gången har jag gjort några i vuxenstorlek. Gjorde några till mig själv för en gångs skull och två av dem har jag sålt innan jag ens hann att använda dem. Nya tyger är inhandlade och jag har klippt ut nya klänningar. Tycker att singoalla är en väldigt skön modell och det är snyggt med leggings eller piratleggings till.
Bilder på dessa nya klänningar kommer i ett annat inlägg.

Nu ska jag gå ut en stund och få lite frisk luft. Det har regnat nästan hela dagen här, men nu är det äntligen uppehåll. Ha det gott alla vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar