fredag 6 juli 2012

Till Barnbarnet och mig

Ibland hittar jag tyg som bara talar om för mig att "det här ska bli en snygg klänning till dig ". Då måste man ju lyssna på det, eller ? Jerseytyger är väldigt sköna att ha på sig och är där lite viscose i tyget, så blir det så fint fall på det. Har hittat lite tyger som har just den blandningen både i mina gömmor och i handeln. Var i Göteborg efter midsommar med min kära dotter och mitt barnbarn och då hittade vi just sådana tyger. Nu är de tygerna uppsydda och här kommer resultatet
Singoallaklänningar á la Wimsan
Av detta tyget blev det en klänning till mig och en till mitt barnbarn. Eller ska man kanske säga tunika, för jag har pirattight´s till. Benen är inte solbruna ännu. . Jag har en resår i både halsen och en i ärmarna. Klänningen / tunikan har ett härligt fall och är sval. Hoppas att Hannah blir glad för sin, för hon har inte sett den ännu. Den får hon på söndag, då hon kommer ut för att bo hos oss en vecka. Har lite nya idéer om hur man kan göra lite mer av klänningen, men just detta tyget är det så mycket mönster, så det talar för sig själv i all sin enkelhet

Singoallaklänning och kjol á la Wimsan
Det här tyget köpte jag oxå i Göteborg och det blev två vuxenklänningar av det. En har jag sålt och denna har jag använt själv. Tyget tog slut, men där blev en liten liten remsa över och det sydde jag en liten rak kjol  av med mudd i midjan. Vi får väl se om den passar barnbarnet ...

Jag hade nog kunnat köpa mer tyger när jag var i Götet, men jag tänkte att jag kan ju inte ha hur många som helst. Men det skulle jag inte ha tänkt för det är bara dessa två som är kvar och dem ska jag ha själv, min garderob är som sagt ganska tom.

Har egentligen aldrig tyckt om att ha samma kläder som barnen, men jag får nog ändra mig där lite, för det kan ju vara lite gulligt. Det behöver ju inte vara exakt likadant, men att man har någon sort av samma tyg, som tunikan och kjolen här ovan.
Nä, nu ska jag sluta att skriva, för jobbet kallar

Ha en bra sommardag alla ni härliga människor där ute

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar