söndag 2 oktober 2011

Höstens första Wimsan-party är avklarat

Har haft en underbar eftermiddag i Falkenberg. Där höll jag i höstens första Wimsan-party hemma hos en mycket trevlig liten familj. Ett härligt gäng med tjejer ( idag var det bara mammor och värdinnans man ) och deras barn var bjudna och jag fick lov att visa upp mina kläder.
Det är alltid lika kul att få träffa potentiella kunder. Det blev mycket prat och massor av funderingar, inte så vanligt för kunderna att de själva kan kombinera ihop plaggen. Men när de har fått fundera lite och någon börjar önska så rullar det på av bara farten. Någon har en idé och nästa hänger på den, men med andra färger och vips så har de ett alldeles egen-designat plagg. Jättekul och inspirerande, tycker jag i alla fall.

På tisdag och torsdag är det dags att besöka nästa värdinna, men då är jag i min hemstad. Hinner kanske med att sy något plagg till i morgon, som får följa med. På tisdag eftermiddag skall jag och en kompis till Varberg för att lyssna på Amelia Adamo mfl. Föreläsningen heter "Misstagens mästare " och det ska bli kul att få höra vilka misstag de har gjort. Det kan man ju inte tro, att de har gjort misstag, för de är ju så framgångsrika. Det sägs ju att det är på misstagen som man lär sig, men jag vill inte göra misstag ...

Här kommer i alla fall två plagg som jag har sytt i förra veckan
Orange är ju alltid snyggt till de här små pingvinerna i interlock från Stoff och Stil
Visserligen förra höstens tyg, men jag har lite kvar av tyget och då är det kul att sy bebis-kläder
Bodyn är i storlek 56


Testade med turkos till pingvinerna på grå botten och jag tycker att även det blev en snygg kombo
Får nog testa fler varianter med andra färger på muddarna.
Grått är ju en tacksam färg, för det går att sätta till många olika färger
Rött kanske skulle kunna bli snyggt ?
Det får jag nog testa nästa gång

Nu ska jag mysa med familjen innan det är läggdags för sonen.
Skoltime i morgon igen och jag får sitta vid symaskinerna, jippi
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar