torsdag 15 september 2011

Vi har varit på semester

Vi har varit på en underbar semester. En vecka på Kreta närmare bestämt. Varmt och skönt med massor av badande och solande. God mat och ett jättefint hotell har satt guldkant på denna sensommar.
Nu är vi hemma igen på svensk mark med jobb och skola som vardag. Men jag är inte alls ledsen för det ...
Har massor av idéer och sy-abstinens. Igår gick tvättmaskinen varm och till slut hann jag med att värma upp symaskinerna också.

Har fått till en dregglis i modell lite mindre
Passar till nyfödd och kanske upp till 6 månader

Testade den nya dregglisen på en alldeles ny liten släkting
8 dagar har han hunnit bli

Ni som läser min facebook-sida har redan fått se en snek-peak på denna mössan
En vändbar liten mössa i trikå
Liknar "skrinnarmössorna" som man stickade mycket förr
Mössan kostar 65 :- och kommer att finnas i en del storlekar
Har börjat med storlek 30, 32 och 34
Då räknar jag på barnets huvudomfång
Mössan är stretchig så den ska passa länge

Här har jag vänt på mössan från bilden ovan
Denna är i storlek 32 cm

En till med röda moln och vit insida
Storlek 32 cm
Knytbanden är bomullsband
Mössan har få sömmar, allt för barnets comfort

Avslutar detta inlägg med en bild från Kreta

Denna fina utsikt hade vi när vi satt och åt i hotellets restaurang
Ha det så gott !

1 kommentar:

  1. Tack för din hälsning i bloggen. Trevligt att höra ifrån dig. Nuförtiden när jag själv inte lägger större vikt vid att kommentera hos andra får man nästa aldrig några kommentarer. Så jag blev mycket glatt överraskad över ditt besök. Jodå, lustan är tillbaka litegrann. Men jag hinner inte sy speciellt mycket eftersom dagtidsjobb och familj tar så mycket av min tid och energi. Har även prioriterat mig själv mer nu än tidigare och springer/cyklar ca 45 min 3ggr/v och ser till att äta nyttigt. Tar mer tid att sköta kost och motion än man tror. Hoppas allt är bra med dig. Semester är aldrig fel :-)

    SvaraRadera