söndag 18 september 2011

Känner mig hedrad ...

Jag har fått en beställning av en som verkligen kan sy jättefina kläder själv. Då känner man sig hedrad ...
En omlottbody i storlek 50 ville hon ha.
Det blev en i det snygga tyget med retroringarna. Kantat med lime och limeknappar
Min lilla provdocka är ca 48 cm, men han är ganska smal, så bodyn ser lite stor ut till honom

Ärmarna blev lite långa, men då kan man dra ner dem när lilla barnet är lite kall om fingrarna.
Bebisen som ska ha den är inte född ännu, men jag hoppas att de blir nöjda med resultatet.
Nu har jag äntligen fått till mitt omlottmönster, så nu får jag sy upp ett gäng till byxorna som ligger på vänt.

Veckan som kommer blir det till att sy så det glöder, för jag ska iväg på Wimsan party om 14 dagar. Ska bli jättekul att få komma ut och träffa lite kunder igen. Kommer även att testa mitt nya mönster på sk "one piece", men mina kommer att få namnet "HELAN". Har ritat mönster i storlekarna 3 år upp till 7 år.
Är ju lite skeptisk mot kläder där luvan sitter fast, man måste ha lite uppsikt så inte barnet fastnar med luvan någonstans. Hu, hemska tanke ...

Här regnar det och är allmänt trist därfår avslutar jag med en bild som visar hur vi hade det på Kreta


                                                40 grader varmt = man slipper frysa i alla fall !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar