onsdag 21 september 2011

En ny liten släkting

Det är så roligt när släkten uttökas och det är just det som har hänt i våran släkt. En liten kille kom till världen för ca 2 veckor sedan. Perfekt, för då fick jag ju en alldeles ny liten provdocka till min nya modell på mössa.

Visst är de underbara, de små liven.
Det var knappt så att jag ville lämna tillbaka honom.
Skulle kunna ägna en hel dag åt att bara titta och mysa.

Jag tror inte att någon kan gå miste på att jag var väldigt glad när han låg i min famn.
Det finns bara ett fel med denna lilla varelse ...
Han och hans familj åkte hem till Stockholm i måndags och det tar ju ett par timmar att åka dit från Halmstad.
Vilken tur för mig att denna lilla gosse frös om både fötter och händer, för då fick jag chansen att sy ett set med vantar, tossor och den söta lilla nya mössan.



Ett set i en mörkare mintgrön / turkos färg
Vantar och tossorna är fodrade med varm och skön fleece 

När jag ändå var i farten, så blev det ett set i rosa-cerise färg
Storlek 0 - 6 månader
Pris : vantar 49 :-
tossor 49 :-
mössan 65 :-
Vill man ha hela setet kostar det 150 :-

Här har min docka fått stå modell
Mössan är stretchig, så den sitter bekvämt på det lilla huvudet
Finns bara en söm mitt bak och några upptill, allt för att den ska vara skön för det lilla barnets känsliga hud
Mössan är helt vändbar, men just denna har samma färg på bägge sidorna

Den sluter tätt om öronen och knyts under hakan med ett litet bomullsband

Bebis-hälsningar / Wimsan Kids


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar