torsdag 22 september 2011

"Helan"

Har ritat ett nytt mönster, eller rättare sagt jag har gjort nya storlekar till en sk "one piece". Nu heter mina overaller "Helan" och egentligen är jag inte så förtjust i dessa overaller, för luvan sitter ju fast. Det är ju inget plagg som barn ska ha på sig när de är ute och leker, för de kan ju fastna med luvan.
MEN den är ju hur mysig som helst att ha på sig när man myser i soffan gråkalla dagar eller efter en utedag, då man har blivit kall.
Hur som helst, mitt lilla barnbarn ville ha en i alla fall. Då är det ju klart att jag som är en snäll farmor gör just en sådan till henne.

När jag ändå höll på, så gjorde jag två stycken
Denna fick runda små fickor och det var denna som Hannah valde

Fickorna är kantade med svart singeljersey
Svarta muddar och svart dragkedja som går ända upp i luvan

Luvan är klädd med blommig jersey

Närbild på de runda fickorna, de är kantade med svart singeljersey

Fickorna på denna är ju mer fyrkantiga
Tycker att det ger ett lite tuffare utseende

De här två overallerna är i storlek 5 år = ca 110
Pris : 400 :-

3 kommentarer:

  1. Jättehärliga!!

    Som du gillade jag inte heller dessa tidigare men börjar tycka att de är riktigt mysiga. Får bli ett projekt snart här hemma också! Till höst och vintermyset...

    SvaraRadera
  2. Supersnygga! Galet bra gjort!
    Och tack för den peppande kommentaren på bloggen!
    //Thea (Kokalal)

    SvaraRadera