lördag 19 mars 2011

Oj, ett plagg till mig igen ...

Idag började vi med att gå en runda. Det var kallt, trots att det såg så fint ut med solen som sken. I alla fall såg det härligt ut när man tittade ut. Det var en sak som var väldigt positiv med att vi gick en runda, för sen kunde jag sitta vid symaskinerna nästan hela dagen utan att ha dåligt samvete. Det var bara vid matlagningen som jag gick därifrån.
Här kommer tre resultat som blev helt färdiga
Ett skönt linne i viscose-jersey.
Är så långt att det går nedanför rumpan.
Mönstret var helt i min smak och sitter som en smäck
Det blev röda trådar i uppläggningssömmen och röda muddar i hals och ärmhålen.
Kommer absolut att sy fler linnen till mig

Den här solhatten är min absolut första.
Den är helt vändbar och det mörka tyget är ett tunt jeanstyg som jag köpte häromdagen. Det tyget kommer det att bli andra plagg av oxå, men det kommer ni att få se senare. 

Här ser ni när jag har vänt hatten ut och in, eller är den på rätt håll här ... det får bli den kommande ägaren som får bestämma det. Denna har en omkrets på 48 cm.

Har sytt ännu en "Smulan" -tröja med puffärmar.
Denna är i storlek 92

Två t-shirtar utan puffärm ( alltså vanlig t-shirt ) med det fina verktygstyget från ZNOK har jag nästan sytt klart. Det är bara upplägget och mudd i halsen som ska till, sen är de oxå klara. Det har varit en härlig sydag för mig alltså. Hur har ni haft det ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar