lördag 26 mars 2011

En dag med vårkänslor och nya t-shirts

Idag har det varit ett underbart, soligt väder. Krokusen precis utanför våran ytterdörr solade sig.
Var tvungen att ta kort på dem. Har säkert tagit kort på dem förra året med, men vad gör det, för jag gillar dem skarpt. Jag blir så glad av deras fina färger och att de lyser upp i allt det gråa runt omkring.

Är ju ingen mästerfotograf, men jag blev ganska nöjd, trots att jag bara har en liten kompaktkamera.

Denna bilden pryder mitt "skrivbord" på datorn. Blir så glad och positiv  av att se dem ...

Dagen har gett oss mycket. På förmiddagen tvättade min man våra två bilar, våra två motorcyklar ( börjar suga lite i mc-tarmen nu ) och jag har putsat fönsterna i tre rum. Började, som sig bör med de fönsterna som inte hade direkt solsken på sig, med andra ord var de i skuggan. DET var INTE kul ! Det var nämligen VÄLDIGT KALLT där solen inte värmde. Så jag struntade i att solen sken och putsade dem som var i solen. Lite randigt, men de är i alla fall renare än innan.
När vi var klara fixade jag en fikakorg med frallor, kaffe, saft och hämtade sen sonen och barnbarnet och åkte ut till våran lilla stuga ute vid havet. Här sitter vi ute på den inglasade altanen och fikar. Helt underbart att få sitta där och äta gott. Känner mig väldigt rik faktiskt, trots att jag inte kan lyfta en enda krona i lön på mina barnkläder ännu. Jag vill verkligen inte klaga, men jag hade önskat att jag slapp att vända på alla slantar, men det blir nog bättre snart. Jag jobbar ju ändå med min allra största passion ... sömnaden !

Lite nytt har jag sytt i denna veckan

En enfärgad turcos t-shirt med en knäppkant som är fusk. Muddar i ärmar och hals. Olika färger på tryckknapparna fick det bli. Denna modellen har jag inte gjort förut. Ibland blir jag lite trött på alla mönstrade tyger, så ibland måste jag sy lite enfärgat. Det har kommit så väldigt mycket mönstrade tyger, så jag blir nästan lite förvirrad. Känner lite som många andra, att en del får ligga i hyllan och värma lite, tills man har kommit på något snyggt att göra av dem. Älskar att få frossa i fina tyger, men ibland blir man frustrerad ... jag vill ju ha alla !!! Någon sa till mig, att det är ganska bra att kunna finansiera alla tyginköp oxå... vad menade han med det ? tro ?

Knäppkanten har "råa" kanter och den har ju egentligen ingen riktig funktion, men jag tyckte att det blev snyggt. Den finns i storlekarna 74 till 104.

Det var min resumé av en härlig lördag i mars

3 kommentarer:

  1. Vilken mysig lördag och så söt T-shirt! Blir lite sugen på de färgade plastknapparna, men vet inte riktigt hur jag går tillväga, var har du beställt, måste man ha en sån "maskin" att sätta i dom med eller finns det något billigare,enklare alternativ?

    SvaraRadera
  2. Hej Camilla. Jag har köpt min KAM-press hos Babythings.se. Lite dyrt, men jag tycker att det är värt det. Knapparna köper jag numera hos assuntastore.com och det är ganska billigt. De har ganska snabba leveranser och massor av färger på knappar, både större och mindre. Det som är fördelen med pressen gäntemot tången är att man kan sätta knapparna med pressen var som helst på tyget. Har man en tång, så kan man inte sätta knappen så långt in på tygstycket, då klämmer man sönder det.
    Det är mycket pengar, men jag är nöjd över att jag har lagt pengarna på det och köpt pressen.
    Tack, det var kul att du gillade t-shirten

    SvaraRadera
  3. Är verkligen sugen på att prova, men är lite rädd att dom ska lossna, gör dom inte det? Tror i så fall att jag får nöja mig med den enkla pressen. Har dock lite svårt att förstå mig på sidan och priserna=( Förresten, supergulliga bodys du sytt =)

    SvaraRadera