torsdag 4 februari 2010

Att skotta snö ...

... det är man inte så van vid här nere i södra Sverige. Definitivt inte så mycket snö heller ...
Igår fick jag skotta en parkeringsplats till mig. Vi har egentligen bara en bil och den står på garageplats, så vi behöver inte tänka på parkeringsplats där vi bor. Men nu har jag min egen bil hemma ( annars brukar sonen ha den i vanliga fall, men han är i Kläppen och åker skidor några dagar ) så jag fick skotta fram en parkeringsplats till mig. Det trodde jag väl aldrig att jag skulle behöva göra, vi som nästan aldrig har snö här nere ... Jag tycker faktiskt att det är väldigt vackert med denna fina snön och för en gångs skull så ligger den kvar. Inget blask ena dagen och så fryser det på nästa dag, nä, nu ligger det ett fin täcke överallt OCH EN HEL MASSA JÄTTEHÖGAR MED IHOPSKRAPAD SNÖ. Ganska kul egentligen, att vi inte kan göra NÅGONTING åt vädret. Det är bara att hänga med ...

Nu ska ni få se de fina kläderna som lille Orvar fick igår ...
Tycker att det är hur kul som helst med docktillverkning.
Det kommer att blir fler, det är ju helt klart ...

Nu ropar sonen, nu har han vaknat
Han är ledig idag, det är studiedag ...
Så nu får jag gå

Ha en riktigt skön dag / Kramar

3 kommentarer:

  1. Oj oj så grymt fin!!! Att en sån fin orvar bär trollbyxor känns mycket smickrande. Snygga byxmodell också.

    SvaraRadera
  2. Nu har jag sparat din nya blogg adress så jag inte ska missa något ;)
    /Hella

    SvaraRadera