måndag 27 februari 2012

Tågresa med ny bekantskap

Ibland är livet bra konstigt ... man gör saker och träffar människor som man bara blir så där glad av.
Igår, när jag var på väg hem efter en mycket givande och rolig helg i Göteborg, träffade jag en trevlig tjej på tåget. Vi började prata, först om barn och sen fortsatte vi över till barnkläder och smycken. Helt fantastiskt, jag hade hittat någon som gillade att prata barn mm lika mycket som jag. Resan gick nästan för fort  ...
Det hela slutade med att jag kanske ska hem till henne och hålla ett Wimsan-party.
Vilken konstig resa det blev, men så väldigt rolig

Som jag nämnde innan, så har jag spenderat hela helgen i Göteborg. Jag har varit och hälsat på min dotter. Vi har gjort både det ena och det andra. Det började med stick-café på ett mysigt café när jag kom på fredagen. Det var kul att få träffa  nya, galna stickfantaster. Mycket snack och lika mycket stickning. Jag åt en väldigt god paj med broccoli. Sen fortsatte vi att sticka framför tv:n när vi kom hem till Emmas lilla söta student-boende.
Jag somnade ju klart först av oss två.
Lördagen spenderade vi först på en liten symässa i Kviberg. Det var inte så stort, men det var kul och väldigt inspirerande. Sen fortsatte vi in till stan och kollade in många roliga affärer. Tog en fika på Espresso House och så fortsatte vi vår botanisering bland affärerna. Jag öppnade plånboken och jag fick med mig en del saker hem. En blus, en väska och en kofta. Lite garn köpte jag också ...
Söndagen spenderade vi i Nordstan. Ännu mer affärer och jag kan ju konstatera att min kropp nu är väldigt trött efter allt vi har gått under helgen.
Med andra ord har jag haft en väldigt trevlig helg. Tack Emma !

Idag har jag äntligen fått sitta vid symaskinerna och det har resulterat i en del färdiga plagg

Joggingbyxor i rosa med bruna långa muddar och ett gulligt hjärta som applikation på benet 


Här syns det fina lilla hjärtat

Gjorde ett par byxor till med en stjärn-applikation av det fina tyget med de söta små drakarna på.
Dessa byxorna är en del av en beställning

Nu har sportlovet varit och jag har tagit det ganska lugnt på sömnadsfronten. Dels för att sonen har varit ledig och dels för det oturliga ryggskottet som jag råkade få. Nu är jag på banan igen och det känns härligt att få sitta vid symaskinerna igen


1 kommentar:

  1. Jag blev stormförtjust i byxan med det lilla hjärtat! Så enkelt och fint!

    SvaraRadera