torsdag 23 februari 2012

Prinsessa gånger två

Jaha, då har alltså våran Kronprinsessa och hennes Daniel blivit föräldrar. Vi som har fått äran att föda barn vet ju hur underbart det är med ett barns födelse. Sen är det ju inte en dans på rosor att ha barn, men de är ju bara till låns så det är bäst att vårda det lånet, så länge det varar.
Vi ( min man och jag ) har ju hunnit med att bli farföräldrar ( snart sex år sedan ) och den lilla damen vet ju vad hon vill. Nu ville hon ju väldigt gärna ha en docka ( samma som mina provdockor ) och givetvis har jag gjort en till henne. Hon fick den idag och det var en väldigt lycklig liten dam som tog emot dockan. Hon döpte den till Matilda.
Tänk, jag tänkte faktiskt på Kronprinsessan Viktoria, då jag i går kväll sydde klart dockan till Hannah. Undrade just över när Viktoria och Daniel skulle bli föräldrar ??? Och så föds den lilla prinsessan i morse ...
Härligt sammanträffande ...

Tyvärr har jag inte tagit något kort på dockan Matilda, för vi fick lite besök i eftermiddag. Det var min syster och hennes två söner som hälsade på. De hade även med sig sin lilla vovve. En liten lurvig valp på 10 veckor

Han var inte stilla så väldigt länge, så det var tur att jag tog sisådär 50 bilder på honom

Vi var många som busade med honom, så han somnade senare i mitt knä, helt utslagen


Så idag har det inte blivit sytt så mycket, eller egentligen ingenting alls
Nästan så att jag fick abstinens
I morgon är det dags för mig att åka på en liten resa till Göteborg. Där ska jag träffa min dotter och vi kommer att gå på stickcafé, symässa och antagligen blir det lite affärer i Götet. Brukar sällan slötitta i affärer, för det tycker jag inte att jag har tid med, men att göra det med min dotter ska bli riktigt roligt. Hon är en riktig "jäkel" på att hitta rea och roliga saker och kläder
Ser fram emot resan

Önskar alla en trevlig helg !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar