måndag 20 februari 2012

En önskan är slutförd

I höstas gjorde jag en "Helan" till sonen i turkos med svarta detaljer. Den har han slitit ut och nu ville han ha en ny. Den skulle se ut på ett speciellt sätt och här är den :

Ena halvan en härligt djup lila och den andra en grå melerad
Tycker att det är roligt att han valde den lila färgen istället för svart eller någon annan mörk färg

Den har svarta långa muddar i ben och ärmar och dragkedjan är också svart
"Helan" var färdig i lördags och han har haft den varje dag sedan dess. Tror att jag kan konstatera att den blev en favorit. Roligt att han hade så bestämda åsikter om hur den skulle se ut. Klart att jag gjorde som han ville. 

Det är så kul att sy och skapa och jag har ju en hel hög med beställningar som väntar på att få bli färdiga. Sen har jag ett barnbarn som snart fyller år. Högst upp på listan står det  "Ludwig" och då menar hon ju min lilla provdocka

Jag älskar dessa dockorna lika mycket som Hannah, så det är ju klart att hon ska ha en egen liten "Ludwig" att kela med

Nu ska jag fortsätta vila min rygg, för den har talat om för mig att den inte gillar mig. Ryggskott heter det nog. Bryr mig inte om vad det är, men djävulskt ont gör det i alla fall

Ha en trevlig måndagskväll ! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar