torsdag 27 januari 2011

Frustrerande ...

Har klippt ut och sytt en massa prematurkläder i storlek 40 och 44. Omlottbody´s och små midjebyxor med fot, men inga knappar att sätta i body´sarna. Ja, de får väl ligga där på stolen och vänta på att knapparna kommer hem, som jag har beställt tillsammans med Krumelej. Jobbigt att behöva vänta, men jag visste ju om att de inte kommer förrän om ett tag, så jag hade ju kunnat sy något annat så länge. Ibland är man lite knäpp, jag vill ju ha allt på en gång, hihi ...

Har idag satt muddar i midjan på alla byxorna och kantat de flesta body´sarna.
Men som sagt inga knappar och då blir de inte färdiga, frustrerande ...
Får väl visa lite andra bilder, så länge

 
Här en alldeles ny lampa som vi köpte på Ikea när vi var där i söndags.
Har tittat på den vid flertalet gånger, men den var lite för stor tyckte vi. Nu har de gjort den i mindre modell och då slog vi till. Tanken var att den skulle hänga i vardagsrummet ovanför matsalsbordet, men den hamnade i sovrummet. Vi får väl se om den får hänga kvar där. Har inte riktigt bestämt oss ännu ...
Tycker nästan att den ger lite vårkänslor ...

Häromdagen så var jag tvungen att ta dessa två bilderna på en buske som står utanför där vi bor. Hur vackert som helst. Det var riktigt isigt både i luften och massor av frost på träd och buskar. Kändes nästan trolskt ute, med frost och dimma. Äger ju ingen kanon-kamera, men jag tycker att bilderna blev riktigt bra ...

Skulle vilja kunna ta bättre kort eller åtminstone lära sig lite mer om hur man ska göra med zomning mm. Kanske vore idé att läsa bruksanvisningen som följde med kameran. Där står nog om både det ena och det andra. Ska bara hitta lite tid att sätta mig ner och läsa.

Nu är det dags för lite mys med sonen innan det är dags för hans sänggående
Ha en bra kväll ! 

2 kommentarer:

  1. oj oj så söta kläder!! Har sett att du och jag har en gemensam vän på Face book, Tobias Karlsson.
    Jaghar gått i samma klass som honom! Världen är bra liten!! Ha en skön kväll/emma

    SvaraRadera
  2. Hej igen

    Oj! Ja världen är ju liten alltså! Jag visste inte att han hade fler syskon än storebror som jag också kände en gån g i tiden. Det var rätt längesen som jag bodde i Harplinge nu. Bodde där i 4 år och pendlade ner ett tag efter det också. Har många vänner kvar där som jag nyligen har tagit upp kontakten med igen. =o)
    Så roligt att vi "hittade" varann där också! Du var ju den första "syvännen" som jag hittade till genom sysidan ju. =o)

    SvaraRadera