söndag 30 januari 2011

Äntligen en klänning till mig

Nu är det ju så att jag  INTE gillar att stå modell, men det är så svårt att få en bra bild när det gäller kläder till vuxna. Denna klänning / kjol är från ett mönster som jag har haft i säkert 20 år. Har sytt väldigt många klänningar av detta mönster, förut ... Då tyckte jag att mönstret var riktigt bra. Nu är jag inte riktigt säker på att mönstret är så bra till mig ??? Jag är ju inte så bredaxlad och jag måste nog ha ändrat det när jag har sytt av det förut men inte gjort ändringarna på mönsterdelarna. Får göra ändringar nästa gång jag syr av detta mönstret. I ärlighetens namn ... gillar jag verkligen denna modellen. Det är bara att jobba vidare, för min garderob ekar det verkligen i ...
Till denna klänningen har jag använt mig av mitt jeanstrikåtyg. Har sagt det förut och säger det igen "JAG ÄLSKAR DET TYGET ". Har satt muddar i både hals och ärmhålen. Fick ju göra det för passformen blev inte den bästa då jag har missat ändringarna som jag har gjort förut. Skön blev den i alla fall. Den duger till hemmaklänning med leggings till. Rätt så behagligt plagg tycker jag. Nog om denna "skapelse" ...

Över tiil något helt annat som inte har med sömnad att göra, närmare bestämt JORDGUBBAR  

Visst ser det härligt ut i all sin enkelhet ?
Det blev inte så många "gubbar" var, men det smakade ack så gott !
Tänk att man kan bli lycklig över några halvor med jordgubbar och en klick grädde ...
SMASKENS
Åh, vad jag längtar till sommaren och massor av jordgubbar och då svenska, för ska vi vara riktigt ärliga så är de bäst !

Nu ska jag gå och göra fruktsallad
Behövs lite frukt med massor av c-vitaminer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar