lördag 27 augusti 2011

Ojdå, här har jag inte varit på länge

Har varit uppslukad av designkläderna som jag håller på att sy, men nu är jag snart klar med dem och jag kan fortsätta på barnkollektionen för hösten. Har dock fått några barnplagg färdiga ...


Först ut en "onepiece" till en 12 årig tjej i härligt fräsch turcos färg
Vita kanter, dragkedja och inuti luvan
Muddar i ärmarna och resår i benslutet
Inte så mycket att orda om egentligen. De är säkert sköna att ha på sig, men det är ju inte ett snyggt klädesplagg ( i mina ögon ). Mys-pys overall att ha när man myser framför tv:n och när man är frusen senare i vinter. Ja, ja alla kan ju inte tycka som jag ...

En vanlig body som är beställd har också blivit klar. Ser nu på bilden att den hänger konstigt, så det ser ut som om att bak och framstycket är lika långa och ben-hålet är väldigt litet. Men jag försäkrar om att inte är fallet. Kunden önskade lime-kanter och det tycker jag är väldigt snyggt. Blir en bra kontrast till det svarta. Älskar de här glada elefanterna, jag blir väldigt glad av dem ...
Huvudet har min dotter Emma ritat åt mig på en bit kartong, tycker att han ser lite finurlig ut och det gillar jag 

Bodyn till detta set har jag redan visat i ett inlägg förut
Nu har byxorna blivit klara också
Det blev härligt lila byxor med fordon på
Tyget är jersey och muddarna är långa så man kan vika ner dem och användningen blir förlängd.
Detta är en modell som jag själv gillar mycket. Lätte att ta av och på och tyget är stretchigt och därmed väldigt bekvämt.
Storleken på detta set är 68 och jag har två set färdiga
Pris 299 :- / set

Hösten för mig är väldigt rolig. Jag ser fram emot en helt ny webbshop, wimsanpartyn och ett par marknader. Förhoppningsvis kommer jag att kunna köpa in lite fler nya tyger, men det får vänta tills plånboken tillåter detta. Finns ju en hel uppsjö med nya härliga tyger att köpa hem och ni ska veta att jag längtar efter att få handla.

Nu får jag sluta att skriva för jag vill återgå till mina symaskiner ...
Ha en bra helg !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar