fredag 5 augusti 2011

200 inlägg

Just precis, detta är det 200:de inlägget som jag gör. När man tänker efter så är det ju mycket tid som man lägger ner bara för att visa vad man har gjort. För lite ego är det, eller ? NÄ, inte ego utan mer stolthet i att man kan göra de här sakerna OCH för att det ligger så varmt om hjärtat. Då menar jag PASSIONEN för sömnaden och för barnen.
Hur som helst ... idag har jag fått gjort massor i alla fall. Blev helt plötsigt helt ensam efter att sonen åkte till en kompis i stan för att leka och mannen har ju börjat jobba igen efter semestern. Jag har sytt en one-piece nästan helt färdigt ( saknas bara dragkedjan ), en långärmad vit body, två kortärmade bodysar, en klänning i enklare modell till min dotter och lagt upp en klänning åt en kompis.
Byxorna var med i förra inlägget och jag hann precis bli färdig med dem så sålde jag dem, men kunden ville ha en vit body till byxorna och det är ju klart att man gör som kunden vill. Dessa kläderna ska till södra Sverige och pryda en liten nyfödd tjej. Tycker att det blev fräscht med vitt upptil det härliga tyget i byxorna.

Två kortärmade bodysar med lila kanter. Till dessa kommer det att bli byxor i det lila tyget med vita fordon på. Byxorna är bara utklippta än så länge, men jag ville inte vänta med att fotografera bodysarna. Där kommer den där ivern i att man gärna vill visa andra vad man har gjort. Bodysarna är i stolek 68 båda två.

Så avslutar jag då detta inlägg med att visa en bild på dagens skörd från den egna odlingen


Det smakar allt lite speciellt med egenodlat ...

Önskar alla en skön helg !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar