fredag 1 juli 2011

Nu har det varit riktig sommar ...

Några dagar har vi verkligen fått härligt sommarväder. Vi har både solat, badat och bränt oss lite. Tyvärr så blir det alltid så, att man bränner sig lite. Det är ju så skönt att få vistas ute när det är varmt och solen strålar. I förrgår ( onsdag ) blåste det ljumma vindar nere på stranden och vi var givetvis där, men kanske en stund för länge. Man kände ju inte att solen tog lite för mycket. Jag njuter i alla fall, mina leder likaså ...

Det har ju dock inte blivit så mycket bloggat och inte så mycket sytt denna veckan. Har haft mitt barnbarn här hela veckan, så vi har passat på att göra mycket annat. En massa utklippt har det dock blivit. Det får jag sy när hon inte är här, så nästa vecka kommer det att finnas en ny vara i min webbshop som "VECKANS VARA ". Håll utkik !

En sista del av en större beställning har dock blivit klar

Det är de här byxorna i skönt bomullstyg med långa muddar i både midja och benslut.

De tillhör en tröja som jag har bloggat om innan. Såhär blev det setet. Gillar den härliga blå färgen ... Lite sommarfräscht och svalt för ljumma sommarkvällar. Nu håller jag bara tummarna för att det passar i storlek till beställaren. Plaggen är i alla fall i storlek 86.

Idag har den sköna solen parkerat någon annanstans än i Halmstad, för här är det gråmulet och det är nog risk för en och annan regnskur. Så idag får det bli pyssel i stugan ... HÄRLIGT !

Ha en bra dag alla sköna människor !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar