torsdag 16 juni 2011

SOMMARLOV !

Ja, precis. Nu är det sommarlov. Flera veckor i stugan ligger framför oss
En härlig tid, då jag sitter med min sömnad ute på altanen. Det är jättehärligt, man känner sig nästan utomhus fastän att det är under tak
Morgondagen kommer jag att ägna mig åt att packa och klippa ut en del så jag har lite att sy

Har sytt två singoallaklänningar till ett tvillingpar
Storlek 104
Ett  riktigt sommartyg i jersey

Tycker att det är lite svårt att fotografera klänningar


Två singoalla t-shirtar med applikation på magen
En är i storlek 86 och en i 92
Men båda är lika långa, men storlek 92 är lite bredare

Tröjorna kostar 120 :- / styck

Av någon underlig anledning, så har det hamnat en stickmaskin i vårat hem.
Kan ju inte påstå att det är tråkigt, för man får ju en himla massa idéer. Det är bara tiden som inte räcker till, men jag behöver egentligen inte lägga mig i för det är Emma som använder den.
Här är hon i full action ...

Det är som ett träningspass med mycket träning för "gäddhänget" på armarna.
Nu har ju Emma inget större problem med gäddhäng, men att sticka på maskinen tyckte hon var kul

Den här biten gjorde hon i ett nafs
Nu funderar vi fram och tillbaka vad det ska bli utav det
Nästa grej blir att testa hålkorten så att det blir mönster i stickningen

Tröjorna är till salu ...
Intresserad ?
Skicka ett mail till wimsanmari@gmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar