torsdag 25 november 2010

Första plagget i fé-tyget

Nu jobbar jag för högtryck. Först med beställningar och sen med julklapparna. I år blir det nästan uteslutande sydda plagg som julklappar. Barnen har ju redan en massa saker som det ändå inte leks med, så varför köpa fler som oxå hamnar i en låda ?
Några påsvantar av småbitar som blev över
Ett par 0-6 månader
Ett par 6-12 månader
Fodrade med härlig fleece

En body med raglanärm i storlek 74

Var ju tvungen att sy något i det gulliga ooga booga

Knäppning i grenen och extra långa muddar i ben och ärmar. Storlek 56
Vet inte riktigt om jag tycker att den liknar en pyjamas, men det får ju köparen själv bestämma. Lite jul-aktig känns den som med både rött och grönt.
Har sytt en julklapp i fé-tyget till lilla barnbarnet, men dagsljuset hade försvunnit när jag skulle ta kort. Det får bli i morgon. Nu är det bokföringen som gäller.

2 kommentarer:

  1. Vilka fina saker du har gjort!
    Tygerna är verkligen härliga och de passar väldigt bra till plagg i mindre storlekar. OOgabooga tyget är en riktig favorit hos mig.

    /Lena

    SvaraRadera
  2. Åh va fin dressen blev!!!! man blir så glad av Ooga tygerna tycker jag!

    SvaraRadera