måndag 28 juni 2010

En obloggad "djungeldress "

Hoppas att alla har haft en bra midsommar.
Det har verkligen jag haft ...
Solen har varit med oss hela helgen och vi har haft besök av många trevliga människor. God mat och dryck. Gymnastikuppvisning och glada små barn. Vad mer kan man begära av livet ? Jag trivs som fisken i vattnet ...

NEN, nu ska det bli skönt att få vara kreativ igen ...
Jag är väldigt förvånad att jag har kunnat vara så lugn och kunnat njuta av ledigheten. Det hör inte till vanligheterna. Man ska ju vara så himla duktig och fara runt som en "skottspole". Det är ju faktiskt trevligast när man kan hjälpas åt ...

Fick ett så underbart mail från en kund med en bild på deras dotter med djungeldressen som jag har gjort till dem. Har inte frågat om lov om jag fick lägga ut bilden här, men dressen kan jag visa bild på


Hur kul som helst att sy. Tyget är ju bara så underbart.
Detta setet är i storlek 80.
Pris: shorts 99 :-
Tröjan 119 :-


En liten söt kanin i härligt, gosig plysch.
Moroten är sydd i fleece.
Pris:  175 :-

Idag blir det mer sömnad av nya vetevärmare. Glömde dock att ta med mig vetet, så jag måste ta mig hem till ateljén och hämta. Tänk att man kan glömma saker trots att det står på lappen, klart och tydligt.
Börjar jag bli gammal ? Näää, kan inte tro det, hihi ...
Det har jag inte tid med ...

Ha en riktigt bra dag !
Mari




1 kommentar:

  1. Så jättefint set och som vanligt älskar jag dina mjukisdjur :D. Nu är jag och familjen på plats, så nu kan vi snart ses. Hoppas nu att vädret klarnar upp snart.

    SvaraRadera