söndag 28 mars 2010

Oj, vad roligt det är testa lite olika ...

... saker att sy
Igår var sonen och barnbarnet hos oss hela dagen. Vi passade på att pyssla med olika saker.
Fredrik ville ha lite märken till sina nya skor som han köpte i fredags. Inga dyra skor, så vi passade på att "piffa" upp dem lite. Här ser ni resultatet :
Vi tyckte att det blev riktigt häftigt
Roligt var det oxå.

Egentligen skulle jag velat gå på symässan i Malmö denna helgen, men plånboken är tom, så jag fick snällt stanna hemma. Men det var ju inte så tråkigt eftersom att vi fick besök av Fredrik och Hannah.
Idag har jag hunnit med att både baka bullar och gå en runda till biblioteket. Ikväll ska jag sy färdigt kläderna till den nya dockan som jag snart har sytt färdigt. Det är så himla kul att få skapa lite olika saker ...

Den här lilla korgen hann jag oxå med att sy färdigt igår
Den här clownen har jag visat innan, men då var den inte sydd till en korg.
Några korgar till har jag gjort, men dem kan jag inte visa ännu, för de ska bli presenter till påsk.

Nu ska jag fortsätta på min docka och hennes kläder.
Ses snart igen !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar