söndag 20 januari 2019

Mångsysslare

Jag vill nog påstå utan att skryta, att jag är en mångsysslare. Jag är en nyfiken person och det finns så mycket roliga saker att prova på. Numera får jag dock stoppa mig själv, så jag inte ger mig på alltför många projekt och jag tycker nog att jag lyckas för det mesta.
När jag inventerade mina tyger mm, så gjorde jag även en inventering bland mina lådor där all sorts pyssel ligger förvarat. Jag tycker om att ha ordning och reda på mina saker, så var och en har sin egen speciella plats.
Jag rensade faktiskt bort en del pyssel och delade ut dem till förskola, fritids och lite till röda korset. Känns väldigt bra i själen och samtidigt sänkte det min stressnivå. Jag har insett att jag hinner inte göra allt som jag vill

Jag har en låda med material till Walldorfdockor och i den lådan ligger det en del påbörjade dockor. Ni som känner mig väl vet att jag älskar dockor, så i går kväll när mannen och jag satte oss i soffan så tog jag fram materialet till en stor docka
Jag hann en bit på den. Det är så rogivande att sy på såna här projekt. Jag funderar under tiden på både det ena och det andra. Igår hann jag dock inte fundera så mycket, för vi planerade inredningen till vårt badrum samtidigt. Det kommer bli så härligt med ett badrum som det får plats ett badkar i. Ser verkligen fram emot det.





Vi jobbade hårt på dagen med att dra upp ena lagret av golvet och tretexen på två av väggarna är nere. Vi planerade för var belysningen ska sitta och lite av taket plockades ner. Vi får ju vara smarta med ordningen, så vi kan använda toaletten så länge det bara går. Men nu är badrummet på gång på allvar. Det känns så roligt ...

Idag är det söndag och jag kommer nog att pyssla det mesta i syrummet. Dockan hinner nog bli klar och vem vet, jag kanske hinner med att sy något till mig själv. Konstigare saker har ju hänt förr

Önskar alla en skön söndag, vare sig ni jobbar eller bara tar det lugnt




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar