söndag 29 januari 2017

Sömnad, skola och lite annat

Just nu pluggar jag på distans. Jag läser administration och det är riktigt roligt. Då tänker ni kanske att "då har hon ju massor av tid i syrummet" ? 
Tyvärr inte, i alla fall inte så mycket som jag skulle velat ha, men man kan inte få allt här i världen 
Jag har sytt några set i ekologiskt tyg, som jag visade i förra inlägget, men då var de inte riktigt klara


Tygerna kommer från www.elvelyckandesign.com och kvalitén är väldigt fin. Höll både färg och form jättebra när jag tvättade tygerna. Testar alltid nya tyger från nya leverantörer, för jag vill ju inte sitta och jobba med tyger som inte håller måttet.
Lugna och mjuka färger, som inte är tråkiga. Det är mitt betyg i alla fall
Här är sparkbyxorna också. De ska få helt vita bodys till. Dessa är i storlek 44, 50 och 56


Blev lite dockkläder också. Det är så roligt med dockkläder, för då får man vara lite crazy när man blandar tygerna. Bra sätt att bli av med små bitar som inte räcker till prematurkläderna.

I morgon börjar en ny vecka och ett nytt delmoment i min kurs i administration. Jag läser ju på distans, så jag får vara väldigt strukturerad. Därför har jag gjort ett schema och på rasterna som jag har får jag göra vad jag vill. Då blir det oftast syrummet som får ett besök. Det är en bra kombination, för det innebär att jag inte sitter ner hela tiden. Jag har också börjat gå snabba promenader några dagar i veckan, för att få igång blodcirkulation, bättre kondis och så får jag ju samtidigt frisk luft också. Härligt ...
Jag är med i byalaget här i byn och vi hade en medlemsträff i fredags med riktigt många besökare. Det var en kul kväll. Vi hade lagat köttfärssoppa och till kaffet hade vi goda muffins med topping på. Jag hade fixat en liten quiz med rätt svåra frågor, men det vinnande laget hade ändå fått ihop sex rätt. Grattis till dem

Over and out från mig / Mari







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar