söndag 22 januari 2017

Ekologiska prematurkläder

Det blir mer och mer ekologiska tyger i min lilla syhörna. Det känns bra att veta att de plagg jag syr inte är farliga att ha på sig. Speciellt för de riktigt små barnen. Samtidigt är det ju bättre för miljön och vår jord att vi inte sprider ut så mycket giftiga ämnen.
Jag tycker även att det är väldigt viktigt att de som jobbar med framställningen av tyger inte behöver vistas i en farlig miljö. Bra för alla 


De första plaggen blev i en modell som jag inte gjort på länge. Denna modellen hade jag mycket på mina barn när de var små och det är 25 år sedan. 
Modellen har långa muddar, så kan de användas länge. Just dessa tygerna är neutrala och passar båda könen. De här kommer att finnas i en liten butik i Laholm som heter Wilda Ekologiskt. En liten mysig butik med många olika ekologiska varor. Allt från cashewnötter till hudvård till barnkläder. 

Min högsta önskan är faktiskt en liten butik i mysiga Laholm, med speciellt prematurkläder. Webbutik i all ära, med chans till många kunder i hela landet, men det slår inte den direkta kontakten med kunderna i verkligheten. Det ena utesluter ju inte det andra ....

Några bodys med enfärgade byxor till kommer det också att bli. Får ägna några timmar denna söndag till att färdigställa dessa set. 
Det här tyget ger mig lite vårkänslor med sina mjuka färger. Det är tvättat och klart och väntar bara till att bli utklippt. Tänker mig bodyklänning och baggydress i detta tyget. Vi får se vad det blir 

Nu är det dags för frukost och sen styr jag stegen till mitt syrum
Önskar alla en riktigt fin söndag 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar